Maak kennis met onze bedrijfscoach

Vastgoedblog overzicht

Bij Heylen Vastgoed halen we alles uit de kast om de klant een eersteklas dienstverlening aan te bieden. Bedrijfscoach Stefanie De Schepper timmert daarom in de komende maanden aan onze ondernemingsstructuur. Zij ondersteunt de organisatie op het gebied van coaching, communicatie en workshops. “Ik verbind alle schakels aan elkaar.”

Het succesverhaal van Heylen Vastgoed leest als een trein. In 2005 opende Johan Heylen zijn eerste vastgoedkantoor in Herentals. De ondernemer staat bekend als iemand met visie en drive. Samen met Cedric Vanhencxthoven heeft Johan ons bedrijf uitgebouwd tot een middelgrote speler op de markt. Vijf jaar geleden zette Heylen Vastgoed een groeispurt in. Vandaag pakken wij uit met 10 kantoren verspreid over de provincie Antwerpen en meer dan 50 medewerkers.
Drie gespecialiseerde cellen
“De kracht van Heylen Vastgoed schuilt in onze interne kenniscentrums of gespecialiseerde cellen”, weet Stefanie De Schepper. “We tellen er vijf: de cel nieuwbouw, de cel herverkoop, en cellen voor verhuur, exclusief vastgoed en legal. Die laatste staat in voor de juridische ondersteuning van onze kantoren. Denk bijvoorbeeld aan het opstarten, opvolgen en vervolledigen van verkoopdossiers of het opstellen van verkoopovereenkomsten. Deze cel is ook de draaischijf tussen de verschillende partijen – waaronder de notaris, de koper en de verkoper – en staat in communicatie met hen. Kortom, onze cel legal zorgt voor de correcte juridische en administratieve afhandeling van elk dossier.”
Optimale structuur creëren
“Vóór alles willen wij Heylen Vastgoed profileren als een professionele onderneming, die meer is dan gewoon een vastgoedmakelaar”, vervolgt Stefanie. “Daarom hebben we het plan opgevat om onze cellen optimaal te structureren. Elk vastgoedkantoor heeft de nodige knowhow in huis en wordt gerund door een kantoorverantwoordelijke. Dat zijn de fundamenten die ons in staat stellen om te groeien en om onze doelstellingen te realiseren. Belangrijk in dit alles: de klant moet centraal blijven staan. Wij willen ook de communicatie in onze organisatie aanscherpen. Maar evengoed de proactiviteit onder de medewerkers bevorderen waarbij ze van tevoren nadenken over het ideale eindresultaat. Ik heb de opdracht gekregen om alle schakels in onze organisatie aan elkaar te verbinden door onder andere ontwikkelingstrajecten op te zetten, te coachen en trainingen en workshops te geven. Heylen Vastgoed moet staan als een huis. Met een rotsvaste structuur, een unieke aanpak en een uitmuntende dienstverlening.”
Uitgroeien tot beste werkgever

Welzijn op het werk staat ook hoog op de agenda. “Het gaat voornamelijk om veiligheid, gezondheid van de werknemers, ergonomie, werkplek, hygiëne en psychosociale belasting veroorzaakt door de job. Om deze factoren in kaart te brengen, neem ik onze zogenaamde vijf A’s onder de loep: Arbeidsorganisatie, Arbeidsinhoud, Arbeidsvoorwaarden, Arbeidsomstandigheden en Arbeidsrelaties. Als die vijf A’s in balans zijn, resulteert dit in een gezonde organisatie. Elk van deze aspecten zit al goed bij Heylen Vastgoed. We gaan ze nu nog verbeteren zodat wij uitgroeien tot een van de beste werkgevers. Daar is voor mij een belangrijke taak weggelegd. Want het is de bedoeling dat al onze medewerkers in een flow raken waarin ze hun job hartstikke graag doen. Op die manier wordt ieder van ons een ambassadeur van Heylen Vastgoed. Ik begeleid en coach hen daarbij. Dat is echt mijn ding”, glimlacht Stefanie.



SchattingVraag uw gratis schatting aan