Header image

Ondersteuning door onze juridische dienst

De laatste jaren is er steeds meer juridische aandacht nodig bij de verkoop of verhuur van een woning. Daarom nemen ons gespecialiseerd team van vastgoedjuristen deze juridische opvolging volledig voor hun rekening als onderdeel van onze service. We zorgen ervoor dat uw dossier tot in de puntjes in orde is: van het verzamelen van alle noodzakelijke attesten, het correct opstellen van de aankoop-verkoopbelofte of verkoopovereenkomst, tot het aanbieden van een gratis ongevallenverzekering. Zo bent u verzekerd van een juridisch waterdicht en zorgeloos proces.

Stap-voor-stap begeleiding

Het juridische luik van een vastgoedtransactie is vaak complex, maar bij Heylen Vastgoed hoeft u zich daar geen zorgen over te maken. Onze eigen juridische dienst begeleidt u stap voor stap doorheen het volledige proces.

Stap 1

Samenstellen van het verkoopdossier

De verkoop van een onroerend goed begint niet met publiciteit, maar met een grondige en juridisch correcte voorbereiding. Een volledig en sluitend verkoopdossier is niet alleen wettelijk verplicht, maar vormt ook de basis voor een transparante, vlotte en juridisch waterdichte verkoopprocedure.

Stap 2

Controle van een correcte publicatie

De nodige documenten en attesten werden aangevraagd en bekomen: de verkoop kan van start gaan. Een juridisch correcte en aantrekkelijke publicatie is van essentieel belang voor een succesvolle vastgoedtransactie. Onze vastgoedconsulent gaat in samenspraak met de juridische dienst de publicatie van het pand verzorgen.

Stap 3

Uitbrengen van een juridisch bindend bod en correcte aanvaarding

Een potentiële koper toont interesse en wil een bod doen. De manier waarop het bod wordt geformuleerd, de voorwaarden die erin zijn opgenomen en de wijze van aanvaarding bepalen samen de rechtsgeldigheid en afdwingbaarheid ervan.

Stap 4

Opmaak en ondertekening van de aankoop-verkoopbelofte

Zodra er een akkoord is over de prijs en de verkoopvoorwaarden, nemen wij de volledige juridische afhandeling op ons. Onze juridische dienst stelt het ontwerp van de aankoop-verkoopbelofte op, volledig op maat van uw dossier.

Stap 5

Nazorg en administratie na ondertekening verkoopovereenkomst

Tussen de ondertekening van de onderhandse overeenkomst en het verlijden van de notariële akte ligt doorgaans een periode van 3 à 4 maanden. Tijdens deze cruciale fase blijven wij nauw betrokken.

Image

Draaischijf tussen verschillende partijen

De juridische afdeling van Heylen Vastgoed bestaat uit 8 opgeleide medewerkers met kennis van zaken die uw dossier voor u in handen nemen. Zij zijn tevens de draaischijf tussen de verschillende betrokken partijen (notaris, koper, verkoper, …) en verzorgen hieromtrent alle communicatie. Kortom, zij zorgen voor de correcte juridische en administratieve afhandeling van elk dossier. Bovendien kan u bij hen terecht voor al uw juridische vragen omtrent vastgoed.

Uitgebreide juridische afdeling

Dankzij onze juridische medewerkers zijn we in staat om uw dossier te begeleiden van begin tot eind. Zo zorgen we er voor dat de (ver)koop of (ver)huur van uw woning of bouwgrond op een vlotte manier kan verlopen en u voor zo weinig mogelijk verrassingen komt te staan. Zij staan in nauw contact met onze commerciële medewerkers en vormen een essentieel onderdeel van onze service.

Kennis van wonen

Bij Heylen Vastgoed zetten we onze diepgaande kennis van vastgoed, woontrends, regelgeving en marktdynamieken dagelijks in om onze klanten correct en doordacht te begeleiden.

Nieuwtjes rechtstreeks in je inbox?